Integritet.... första, andra, tredje SÅLD till de rika bolagen

Ipredlagen såg först ut att bli tandlös men idag krävde den sina första offer.
På nåt jävla vänster är det bokförlagen som är först att söka sig till denna giljotin för medborgare. 
Jag vet inte riktigt hur det hänger ihop angående ljudböcker så har jag svårt att tänka mig att det är så många som laddar ner att det blir en större förlust för bokförlagen, angående böcker så är det ytterst få som laddar ner böcker; det finns inte många som orkar läsa böcker på datorskärmar, mobiler etc.
Nu vill dom varje fall sätta dit den/de som har spridit deras material och vår käre regering instiftat en del lagar som gör det helt rätt för dessa bolag att leka polis
De har nu krävt ut IP-nummer från internetoperatören som inte har något val, de får inte värna om sina egna kunders integritet.
Mer finns att läsa på SvD http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_3115633.svd
(ja jag läser mina nyheter på SvD :P , jag anser att det är en av de bättre tidningarna)

Nej, usch säger jag till dessa lagar som behandlar varje svensk som en potentiell brottsling/terrorist dags att sätta ner foten och sluta låta denna regering agera marionettdocka åt stora bolag.

På en annan not kan jag säga att det är främst V, MP och PP som värnar om vår integritet i dagsläget
På en till not: MP kommer samarbeta med PP i EU-parlamentet verkar det som, goda nyheter enligt mig då de troligen kommer få mer uppmärksamhet inom EP

PS: jag jobbar fortfarande med designen på min blogg, kom gärna med förslag, kommentarer eller idéer till den ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0